6 Temmuz 2014 Pazar

fantastik diziler

Bu tür açık ara en çok sevdiğim tür olmaya aday sanırım. Dönem dizilerinden bile çok seviyorum. Çünkü insana içinde sıkıştığı bu sıkıcı dünyadan 1 saatliğine de olsa kaçma imkanı tanıyor. Bu tür aynı zamanda annelerin en çok sinir olduğu tür. Çünkü vaktinizi boş beleş işlere harcamış oluyorsunuz. Sanki CSI izleyince detektif olucaz. O ne işe yarıycak derseniz “en azından katilleri yakalarken kafayı çalıştırıyorsun” diyor. Böyle de naif.
GAME OF THRONES

Sadece benim değil eminim birçok insanın dizi listesinde ilk sıraya oturmuş bir dizi Game of Thrones. GOT diye kısaltıyorlar ayar oluyorum. Herkes, “yazar bütün sevdiğim kahramanları öldürüyo yeaağ” dese de yine izliyor. Diziyi izlemeden önce kitapları okumanızı kesinlikle tavsiye ederim. Bi Tolkien değil ama kendine özgü bi tarzı var. Ayrıca dizi kitabın özeti gibi.. Kitapta dizide göremediğiniz ayrıntılar var. Olayları kahramanların gözünden izleyebiliyorsunuz. Dizinin kötü yanı her şeyi dışardan bir göz olarak izlemeniz. Gerçi bazen Hodor yada Bran olduk ama onun dışında yoktu sanırım karakter içi izlemeler. Olay örgüsü  kusursuz, görüntü kalitesi, oyuncu seçimi.. Her şey mükemmel. Sibel Kekilli’nin bu kadar iyi bir oyuncu olduğunu da tahmin etmezdim. Egzotik fahişe rolünü gayet iyi becermiş. Gerçi “may laayın” derken inceden bi sinir olmuyor değildim. Tabi ben her zamanki gibi kitapları dizi başlamadan önce okuduğum için, büyük şoktu. Bu zamana kadar bi dünya fantastik kurgu kitabı okudum. Böyle insanların ruh analizini yapanına rastlamadım. Sanki bir Dostoyevski+Tolkien. Dikkat ederseniz çoğu fantastik kurguda insanların iç dünyalarına yaptığı yolculuklar, duygusal durumları çok incelenmez. Yüzüklerin efendisinde bile böyle ayrıntılı karakter analizleri yoktu. Legolas gibi önemli bi karakterin bile sadece iyi ok attığını ve Gimli’ye sataşmayı sevdiğini biliyoruz. İç dünyasında ne sarsıntılar var, ı-ıh hiç bi fikrim yok... Sonuç itibariyle; iyi dizi, harika kitaplar. İzleyin, okuyun...
SUPERNATURAL

İtiraf ediyorum bu diziyi sadece Dean çok tatlı olduğu için izliyorum. İlk 3 hatta 5 sezon harika. İki kardeşin doğaüstü yaratıklara karşı olan savaşı ve maceralarını anlatıyor. Ana karakterimsi yan karakterler var. Başlarda sadece vampir, kurt adam, şekil değiştiren, yağ emici canavar, pagan tanrıları gibi fantastik şeyleri avlarlarken, sonradan işin içine şeytanlar, melekler ve bilimum dini figür giriyor. O kısımlar da enteresandı ama farklıydı. Son 3 sezon çöp. 9 sezon yayınlandı. 10. Sezon bekleniyor. Eğer vaktiniz bolsa ve bu tarz dizileri seviyorsanız, zaten izlemişsinizdir. Her halukarda şans tanınacak bir dizi.
THE WALKING DEAD 

İlk sezonu inanılmaz korkunç olan dizi. Çoğu zombi dizisinin aksine zombilerin makyajları kötü değil, hatta aşırı başarılı. O çürümüşlük, kokuşmuşluk diziyi izlerken duyumsayabileceğiniz yoğunlukta. İlk sezon epey hareketli ancak sonra yavaşlıyor. Çünkü dizi aslında insanlığın sonunu getirebilecek bir felaket patlak verdiğinde insanlar nasıl davranır, davranışları nasıl değişir üzerinden gerilim ve dram yaratıyor. Bence gayet de iyi yapıyor. Dozunda zombi katliamının yanında insan denilen varlığın en kötü zamanlarda bile nasıl puştlaşabileceğini görüyoruz. Bir zombi cehennemi patlak verse kimseye güvenemiycem sanırım. Hatta erkek kardeşimle neler yapabileceğimize dair planlar da yapıyoruz. En son ebay’den ortaçağ miğferi, kalkanı, kılıcı fln baktık. Gerçi giysek taşıyabilir miyiz o çelik zırhları bilmiyorum ama, bence zombi felaketinde yapılabilecek en iyi şey direk etrafı suyla çevrili şatolara çekilip zırhları giymek. Şatosu olanlar eqlesin! Böyle manyak şeyler düşünüyoruz gerçekten evet. Hatta ok kullanmayı öğrenmeye karar verdik. Sonuçta zombi kıyameti olmasa da insanlık bi şekilde o kırılmayı yaşayıp ilk çağlara dönecek. Avlanmak mühim. Dizi 4 sezon yayınlandı 5.sezon bekleniyor. En son çok heyecanlı bir yerde bitmişti. Hadi bakalım neler olcak. Bide bunun çizgi romanı da varmış. Ben hiç okumadım ama duyumlarıma göre güzelmiş.
BEING HUMAN

Hayatınız boyunca izleyebileceğiniz en güzel vampir dizisi işte bu. Bir vampir, bir kurtadam ve bir hayalet birlikte eve çıkarsa ne olur? Oyuncular çok tatlı, güzel oynuyolar. Dizinin esas konusu normal bir hayat yaşamak isteyen Aiden ve Josh’ın hastanede hemşire ve odacı olarak çalışırken tanışıp, birlikte eve çıkması. Şansa bak ki çıktıkları evde de Sally adında bir hayalet yaşıyor. Böyle mutlu mesut 2-3 sezon devam ediyo normal insan gibi yaşamaya çalışmaları, ama sonra senaristler konusuzluktan mı sürekli durağanlıktan sıkıldıklarından mı bilmiyorum saçmalıyorlar. 4.sezon dizi çorbaya dönüyor, izlenme oranları düşüyor vee adam gibi bir final yapamadan dizi bitiyor.. 5.sezon onayını alamadılar. Aynı L&M gibi böyle orta yerinde bitti dizi. Ama özellikle ilk 2 sezonu çok tatlıydı. Bide normalde bu tarz dizilerde herkeste bi vampir olma hevesi fln vardır. Bu dizide aksine insan olma hevesini anlatıyor. Benim anlattığım ABD versiyonu bide UK versiyonu varmış. Ona bakmadım ama genel olarak yorumlar ABD versiyonunun daha güzel olduğu yönünde. 4 sezonluk bir dizi. 
MISFITS

Aslında bu diziyi hangi kategoriye koyacağımı bilemedim ama sanırım fantastik. Çünkü dizideki kahramanların özel güçleri var. Ama onları kahraman yapmıyor bu güçler hatta çoğu zaman komik duruma bile düşürebiliyor. Aslında kahraman dizileriyle dalga geçen bir süper kahraman dizisi. Anti Heroes gibi düşünebilirsiniz. Ben hiç Heroes izlemedim ama izleyenlere sordum. Bu dizinin daha iyi olduğunu söylediler. Tabi dizinin esası özel güçlerle dalga geçmek olduğu için komedi kategorisine de girebilir. Sahiden çok güzel güldürüyor. UK yapımı bir dizi. Küfürlü konuşmalar epeyce mevcut. Altyazılarda da genelde hep çevrilmiş bu küfürler, cinselliğinde lafı var, kendisi hiç yok. 2-3 tane öpüşme vardı totalde. Dizinin sezondan sezona komple bütün kahramanları değişti, farklı güçleri olanlar geldi, bi ara durgunlaştı ama sonra toparladı ve güzel bir şekilde de bitti. 5 sezon yayınlandı.
AMERICAN HORROR STORY

Bu dizi aslında adından da anladığınız üzere korku dizisi ama kullandığı öğeler, hayaletler, medyumlar, cadılar, büyüler, akıl hastaları üstünde akıl almaz deneyler yapan psikopat bir doktor ve bir rahibenin içine kaçan şeytan, ölüm meleği gibi şeyler olunca fantastik dizi olarak bu listeye girdi. Her sezonun bir teması var. Oyuncular genel olarak aynı, her sezonun hikayesi farklı. İlk sezonun konusu perili ev, 2.sezon akıl hastanesi, 3.sezon cadı meclisi.. En korkuncundan en az korkunca sıralama 2-1-3. Ama ben 3-1-2 olarak izlemenizi tavsiye ederim. En çok 3.sezonu sevmiştim. Tabi orjinal sırasıyla da izleyebilirsiniz ama sezonlar arası bağlantı yok. O yüzden siz bilirsiniz. Bir de American Horror Story denince aklınıza gelecek olan tek bir kişi varsa o da Jessica Lange’dir. Kadın her sezonda en baş rolde, her sezonda muhteşem.

edit: American Horror Story Freak Show gösterime girdi, hatta son tahlilde 18.12.2014'te 10.bölümü çıktı bile. Bu sezonun konusu adından da anlayabileceğiniz gibi ucubeler şovu. Fiziksel anomalileri bulunan bir grup ucubenin bir sirkte gösteriler yapmasına dayanan senaryo elbette yine Jessica Lange etrafında dönüyor. Ayrıca bu sezon Jessica Lange'i beğenmediğim tek sezon olabilir. 

FRINGE

Bu bilim kurgu kısmından bir dizi. İlk sezonunu izledim, oha süper dizi dedim. Çocuk da yakışıklıydı. Yaz tatiliydi, baya güzel izleniyodu. Gerçekte mümkün olmayan bilimsel şeyleri falan inceleyen bi profesör, onun hayta ama zeki oğlu bide esas kızımız var. Sonra ikinci sezonu izledim sıkıldım. 3.sezona başladım ama devam edemedim. Paralel evren işine hiç girmiyceklerdi. Ama ilk sezon tek başına dahi izlenilebilecek kadar iyi. Zaten dizi her bölümde ayrı olay işliyor. 1.sezonun sonunda bıraktığınızda da içinizde kalacak olan tek soru “ayy ama acaba dünyayı kurtarabildiler miiiiğ?” oluyor. Ben söyliyim. Kurtardılar. Kaç sezon yayınlandı, hala devam ediyor mu bilmiyorum.
VAMPIRE DIARIES

Bu dizide bayılarak başladığım, kusarak bıraktığım dizilerden. Nina Dobrev’e ilk bölümden ayar olmuştum ama diğer oyuncular çok tatlı gelmişti. Vampirler, kurt adamlar, cadılar, görsel ikizler, büyüler, kazalar, aşk, nefret ve arkadaşlık var dizide. Kantarın topuzunu kaçırmasalardı fantastikle gençlik dizisini güzel birleştirmişlerdi aslında. Ama en son sadece o kimle çıkmış, bu kime aşık olmuşa dönünce, bıraktım gaari.. Kaç sezon yayınlandı, hala devam ediyor mu bilmiyorum.
LOST

Bu diziyi de buraya koyucam sanırım. Çünkü sonunda "aslında hepsi bi rüyaymış"a bağlamışlar. Ama başları standart bi "uçak düştü haydi macera" dizisiydi. İlk 3 sezonu severek izlemiştim ama sonra ne olduysa bi koptum. Zorladım kendimi izlemek için ama olmadı. Bide bu tarz her bölümde farklı konu işlemeyen, devamlılık arz eden, devasa bir hikayesi olan dizilerde sonu kötü bağlanınca ağlayasım geliyor. Kaç sezon yayınlandı siz benden daha iyi bilirsiniz. Güvenilir kaynaklarımın dediğine göre de en kötü final yarışması yapılsa birinci çıkarmış.

Sonraki seri ne olacak bilmiyorum ama yaklaşık 20 kadar dizi var bu dosyaya ekleyeceğim. Takipte kalın canlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder